Sakit Lutut 20 Tahun Berkurangan Dengan Shaklee

Tak percaya? Macam tak logik je kan? Tapi ini adalah berita benar. Kenapa? Sebab Shaklee memang dijamin produknya. Penuh dengan ujian klinikal & analisis makmal. Bukannya sebarang R&D. 

Advance Joint Health Tablet (AJHT), vitamin yang dirumus khas untuk mereka yang selalu sakit-sakit lutut. Keberkesanannya dijamin seawal 5 hari oleh sesiapa saja yang mengamalkannya mengikut aturan. 



Kenapa AJHT disyorkan untuk mereka yang ada sakit-sakit lutut?



Ini kerana AJHT membantu sendi yang sihat dalam 4 cara yang khusus:

✿ Meningkatkan cushioning: Glukosamin (dari ekstrak jagung) dalam AJHT membantu memelihara rawan-cushioning perlindungan di antara sendi untuk sendi bergerak lebih bebas tanpa geseran yang akan menimbulkan rasa sakit

✿ Memelihara tisu penghubung yang sihat. 

✿ Dalam AJHT ada ekstrak Boswellia yang merupakan AGEN ANTI RADANG SEMULAJADI. Ia menghalang bahan kimia daripada menyerang tulang rawan yang menyebabkan ketidakselesaan sendi.


✿ BEBAS Kondroitin [kondroitin adalah komponen tisu penyambung yang ditemui secara natural dalam sendi tulang & tulang rawan]. Kenapa perlu BEBAS KONDROITIN ? Sebab kalau ada kondroitin, ia akan menghalang penyerapan glukosamin.

Selain AJHT, ada 2 lagi jenis vitamin yang boleh digabungkan bersama untuk memberi kesan yang optimum & memuaskan. Vitamin tersebut ialah Omegaguard dan Ostematrix.



Tapi apa pun terpulang kepada tahap kesihatan individu itu sendiri. Samada untuk menggunakan ketiga-tiga vitamin ini sekaligus ataupun memilih yang paling sesuai.














Wahhhh....banyak betul testimoni dari mereka yang dah berpuas hati dengan AJHT & Set Sendi Shaklee. Anda ingin jadi salah seorang dari mereka...?











Tips Untuk Tambah Berat Badan Bagi Mereka Yang Terlalu Kurus

Anda terlalu kurus? Ingin menambah berat badan ?


Suatu hari waktu balik dari kerja, ada seorang budak perempuan melintas jalan. Spontan encik suami "eh eh, kurusnya budak nih. Macam tak cukup makan. Awak jangan jadi kurus sangat macam dia. Tak cantik jugak kalau kurus sangat pun.."

Hahahaha... perli ke apa? Tau lah saya nih tak berapa nak kurus. Tapi saya tau, memang encik suami tak berapa suka saya kurus sangat. Kalau sedang-sedang, oklah. Gemuk sangat pun taknak jugak...Fuhhhh... Dia cakap, kalau kurus, nanti pegang rasa tulang.


Iya, tidak dinafikan ramai orang nak kurus, & langsing, terutamanya wanita. Sebab bila tubuh langsing, macam-macam baju boleh pakai. Kalau badan berisi, agak susah jugak nak cari yang sesuai. Tetapi, ada golongan yang risaukan berat badan mereka yang terlalu kurus. Dah sampai peringkat underweight. Memang sangat mencabar kalau mereka ingin menamahkan berat badan. 

Taukah kita, kebanyakan orang yang kurus mempunyai kadar metabolisme yang tinggi. Tubuh mereka membakar kalori lebih daripada apa yang mereka makan. Sebab itu kalau kita perasan, ada orang yang kurus tapi selera makan...amboiiiii....kalah kita yang badan tak berapa nak kurus nih. 

Kalau ada yang nak tambahkan berat badan, kena ikut step nih...

★ Lebihkan karbohidrat dalam bentuk nasi, oat & roti. Tapi janganlah berlebihan. Nanti tak pasal-pasal ternaik lebih pulak berat badan. Ambilllah dalam sekadar yang diperlukan oleh tubuh. 

★ Banyakkan makan sumber protein seperti kekacang, tuna, ayam, soya (pastikan yang NON-GMO) & lain-lain. Kurang protein boleh sebabkan berat badan tidak bertambah walaupun kita mengambil lebih kalori.

★ Tambahkan lemak dalam pemakanan dengan cara yang betul. Kena ambil lemak yang berkualiti kalau nak tambahkan berat badan seperti lemak daging & keju, mentega kacang, buah-buahan kering & minyak zaitun. Sumber lemak penuh dengan kalori dan sebab itu ia membekalkan tenaga yang banyak. Tapi kita jugak perlu bersenam untuk mengekalkan lemak yang sihat. 

★ Bersenam dengan cara yang betul. Kalau nak tambahkan berat badan & meningkatkan saiz otot, tak digalakkan berlari jarak jauh. Lebih baik berlari menaiki bukit atau berlari pecut. Boleh jugak lakukan senaman free-weight yang akan bagi tekanan kepada otot & lakukan senaman yang melibatkan otot yang paling banyak. 

★ Senaman kurang daripada 1 jam sehari je. Kalau nak naikkan berat badan, tak boleh bersenam gunakan otot yang sama selama 2 hari berturut-turut.

★ Tidur yang cukup. Penah dengar tak, kalau banyak tidur badan akan gemuk? Hehehe...memang betul pun. Kalau tidur cukup (bukan tidur yang banyak), sel-sel otot yang rosak akan dibaiki dengan sendiri. Lagipun, semasa kita tidur, hormon yang menggalakkan pertumbuhan otot akan dibebaskan. 

★ Cukupkan dengan makanan tambahan. Boleh ambil vitamin dalam bentuk pil & minuman yang berprotein. Ia akan bekalkan tubuh kita dengan proten & kalori yang membantu meningkatkan pembentukan otot. Salah satu vitamin yang disyorkan untuk menambahkan berat badan ialah Mealshakes SHAKLEE. Selain itu, boleh juga kalau nak tambah B-complex & Vita-Lea untuk kesan yang lebih optimum.




Sekarang, kita tengok pulak apa kata mereka yang dah gunakan SET NAIKKAN BERAT BADAN SHAKLEE & berjaya tambahkan berat badan mereka.

mealshakes untuk tambah berat badan

mealshakes untuk tambah berat badan

testimoni shaklee untuk tambah berat badan
testimoni shaklee untuk tambah berat badan


Tapi apa pun, amalkanlah pemakanan yang sihat walaupun kita mengambil sebarang makanan tambahan. Nanti kalau terlebih makan, jadi terlebih beratlah pulak. Tak pasal-pasal jadi satu hal nanti nak turunkan berat badan yang lebih tu.

Selamat mencuba...!!


pengedar shaklee putrajaya

Tips Untuk Elakkan Sembelit Semasa Berpantang

Tengah berpantang? Sembelit ? Fuhhhh....memang seksa tak terkata. Kadang-kadang sanggup tak makan minum semata-mata tak nak ke tandas untuk membuang. Tapi kalau tak makan minum, camna nak dapatkan tenaga pulak. Lebih-lebih lagi kalau si anak menyusu badan.

cara elak sembelit

Teringat pengalaman sendiri semasa berpantang anak pertama. Nak masuk tandas pun seriau. Apatah lagi kalau nak meneran.  Ngeri dibuatnya! Terbayang sakitnya sembelit sampailah sekarang. Ada sesetengah orang, sampai berdarah dibuatnya & luka jahitan bersalin hampir terbuka. 

Sebab tu ada kawan-kawan yang dah rasa serik nak bersalin lagi. Bukan sebab sakit bersalin, tapi sebab sakit sembelit semasa dalm pantang. TAPI, bila dah jumpa penyelesaiannya, sembelit semasa pantang bukan lagi satu mimpi ngeri.

Cuba tengok video di bawah. Pengalaman seorang ibu muda yang serik untuk bersalin lagi disebabkan sembelit yang sangat teruk. Apa yang mengubah pendirian beliau?




Syok kan bila berpantang menjadi semakin mudah? Dapat anak tiap-tiap tahun pun takde masalah rasanya....kihkihkih...

Nak jadi seperti beliau...?





Cairkan Kahak Dengan Omegaguard Shaklee

Baru-baru nih, Yani batuk kahak dekat 2 minggu. Tak teringat pulak ada Omegaguard dalam peti ais. Sebab selalu skip makan, tu yang jadi tak ingat...hehehe... 

Lepas tuh, 3 malam berturut-turut Yani makan 3 biji Omegaguard sebelum tidur. Bangun tidur pagi hari keempat, tiba-tiba Yani muntah kahak. Hah...amik ko.. berlumba-lumba kahak cair keluar. Lepas tu baru lega sikit tekak. Tapi masih kena makan omega tu sebab nak bagi hilang terus kahaknya. Nasib baik tak kena penyakit lain.



Kenapa kalau batuk kahak kena cari Omegaguard? 

Sebab Omega nih fungsi dia mencairkan kahak yang dok bertapa dalam tekak nuh. Cuba bayangkan kalau anak-anak kita kena batuk kahak yang teruk sampaikan tak boleh nak tidur sebab asyik batuk terkokol-kokol. Siap mata merah dan berair sebab menahan batuk yang tak berenti. Kita yang dah tua nih pun rasa seksa, apatah lagi anak-anak.  Silap-silap boleh dapat pneumonia. Lagi teruk. 





Dah ramai yang berpuas hati dengan Omegaguard. Terutamanya untuk budak-budak yang ada asma & batuk kahak. Memang sangat-sangat membantu. Asma yang teruk dah makin kurang. Batuk kahak dah hilang kahaknya. 


TESTIMONI OMEGAGUARD SHAKLEE











Omegaguard bukan setakat untuk batuk kahak, tapi juga untuk mereka yang ingin menguruskan badan. Keberkesanannya, 2 kali ganda lebih cepat membakar lemak berbanding dengan Lecithin


Omegaguard bukan sekadar untuk yang ada asma & batuk kahak je. Tapi mempunyai pelbagai fungsi yang bermanfaat kepada semua. Boleh diambil oleh anak-anak seawal umur setahun sehinggalah kepada orang dewasa. Perbezaan minyak ikan Omegaguard nih, ia bukan diproses dari hati ikan. Tapi dari ikan keseluruhannya. Sebab inilah ia berlainan dari minyak ikan jenama lain di pasaran yang majoritinya diproses menggunakan hati ikan.





Jadi, pilihlah minyak ikan terbaik untuk kesihatan kita sekeluarga. 
Lebih-lebih lagi untuk anak-anak, si permata hati....