Makan Vitamin Shaklee Dah Berbulan-bulan Tapi Tetap Takde Kesan

Nak makan vitamin pun kena ada tatacaranya. Kena ada aturan. Kalau tak buat rugi je beli vitamin berbotol-botol. Harganya pulak bukan seringgit dua. Ada yang mau beratus-ratus ringgit. Tapi takpelah, demi kesihatan pejamkan aje mata. Yang penting, puas hati.

Ada di kalangan orang-orang kita nih, beli vitamin semborono. Asal jumpa je pengedar, beli. Asal member pejabat jual, beli. Asal jiran sebelah dok promote beli. Pastuh, bila takde kesan, mulah lah dok bising-bising cakap vitamin nih tak elok. Dah makan berbulan-bulan pun hasilnya tetap sama. Padahal kita yang tak mintak konsultasi & cara makan yang betul dari pengedar. 

Jadi...

silalah beli vitamin Shaklee anda dari pengedar yang berilmu & serius berbisnes





Kalau nak tau, antara pantang larang & cara makan vitamin yang betul ialah...

✔ Banyakkan minum air kosong. 

Pengamal vitamin kena banyakkan minum air kosong sekurang-kurangnya 3 liter sehari. Kena ambil kira berat badan. 25kg berat badan kita bersamaan dengan 1liter air. Jadi, kiralah sendiri berapa liter air kosong yang kena minum setiap hari. Kenapa kena minum air kosong? Supaya vitamin tu lebih mudah diserap oleh tubuh & untuk elakkan healing crisis. 

✔ Elakkan makan vitamin bersama ubat-ubatan

Kalau ada mengambil ubat klinik atau hospital, elakkanlah makan sekali dengan vitamin. Sebab kalau ubat dan vitamin dimakan serentak, peratusan vitamin untuk diserap secara optimum adalah rendah. Selangkanlah masa 2-3 jam dari waktu makan ubat jika nak makan vitamin. 

✔ Kurangkan kafein dalam pemakanan seharian

Kafein bukannya tak boleh ambil langsung, cuma kena kurangkan. Kenapa? Sebab kafein yang banyak boleh merosakkan vitamin yang dah ada dalam badan. Jadi, kalau lah dok asyik berterusan minum kopi atau teh, maka vitamin yang kita makan selama ni akan terbazir dengan begitu sahaja. Atas sebab ini lah bila kita makan vitamin, kita takkan nampak kesan yang ketara. Kalau nak minum kopi jugak, selangkan masa 3jam dari waktu kita minum dan waktu makan vitamin.

✔ Elakkan makan vitamin dengan banyak sekaligus

Ramai jugak yang suka makan vitamin banyak-banyak sekaligus sebab nanti takut tak teringat nak makan. Sedangkan kalau kita ambil banyak-banyak macam tu sekaligus, kepekatan darah hanya akan meningkat pada masa-masa tertentu sahaja. Ada jugak yang suka makan vitamin waktu sebelum tidur sedangkan lepas tu kita akan kurang minum air, kecuali lah kita jenis yang tersedar tengah malam untuk bangun minum air kosong. Takpun, sediakan bekas air minum dalam bilik. Senang. Lagi satu, kalau makan vitamin banyak sekaligus, buah pinggang kita akan terbeban untuk memproses vitamin. Kang tak pasal-pasal dapat penyakit buah pinggang pulak. 


✌ TipsTambahan ✌


1. Vitalea (multivitamin) TIDAK BOLEH diambil bersama susu atau pil Ostematrix/pil kalsium kerana ianya akan menggangu penyerapan optimum zat besi dalam vitalea
2. Vitamin E & GLA Complex (dalam GLA ada vitamin E)TIDAK BOLEH diambil bersama Alfalfa sebab Alfalfa ganggu serapan vitamin E
3. Pesakit Thalasemia TIDAK BOLEH ambil Vitalea
4. Pesakit SLE TIDAK BOLEH ambil Alfalfa
5. Ibu menyusu TIDAK BOLEH ambil Cinch Shake(digantikan dengan ESP) & Herblax
6. Ibu hamil TIDAK BOLEH ambil Vitamin E, GLA Complex, Herblax, Nutriferon, Cinch Shake, Carotomax, Vivix & Lecithin


Kebiasaannya, vitamin akan mengambil masa sehingga 3 bulan untuk menampakkan kesan. Tetapi ini bergantung kepada tubuh seseorang itu. Jadi kalau nak dapatkan kesan yang superb, kena konsisten makan vitamin.












Krim Yang Sejuk Untuk Ruam Panas, Ruam Lampin & Ekzema

Pernah dengar krim HERBAL BLEND? Krim ni adalah salah satu krim keluaran Shaklee. Boleh jugak nak dibuat losyen. Amat sesuai untuk bayi yang ada kena ruam panas, ruam lampin atau ekzema.


Krim atau losyen Herbal Blend nih tak melekit atau berminyak. Yang bestnya, krim nih rasa dia sejuk & berangin je kalau disapu. Tak macam krim biasa.

krim untuk ruam
HERBAL BLEND SHAKLEE

Nak sapu berapa kali sehari pun tak kisah. Bukan ada chemical pun. Paraben pun takde. Tak semestinya untuk ruam & ekzema aje, untuk hilangkan parut chicken pox pun boleh, nak lembutkan kulit kasar kat tumit kaki, kulit yang gatal-gatal, kulit yang kena gigit nyamuk, nak hilangkan jerawat dan macam-macam lagi lah. 



TESTIMONI PENGGUNA HERBAL BLEND

herbal blend



herbal blend


herbal blend


herbal blend



herbal blend

Pastikan setiap rumah wajib ada HERBAL BLEND nih. Takkan nak sapu kat anak krim yang ada chemical, terutamanya yang ada steroid tu. Jadi, sebabai ibu bapa yang prihatin, kita kenalah pastikan ahli keluarga kita dijaga kesihatannya. Tambahan pulak, harga satu tiub Herbal Blend nih cuma RM27.50. Lebih murah jika dibandingkan dengan kebanyakkan krim yang ada di pasaran. 

Yang penting, FREE CHEMICAL & FREE PARABEN. 


Nak order HERBAL BLEND ?

 order sekarang

atau hubungi :

☏ sms/whatssap : 019.931.9790 (YANI ISMAIL)
✉ email : idyani@gmail.com


Sebarang pembelian melalui blog mummyaliff, 
anda layak untuk mendapat konsultasi penuh dari saya 



                                                




8 Tanda Penyakit Darah Tinggi Yang Perlu Anda Tahu







Hari ni dengan tiba-tiba dapat mesej dari seorang teman yang bagitau dia kena masuk wad kecemasan disebabkan oleh darah tinggi. Beliau baru mencecah umur 30an. Pelik jugak sebenarnya sebab tak pernah tau pun dia ada darah tinggi. Tuan empunya badan pun tak tau. Tapi bila difikir-fikirkan, tanda penyakit tu dah ada. Cuma diri sendiri yang tak perasan.




Sebab tu kita kena alert dengan perubahan tubuh badan kita. Kadang-kadang kita anggap benda tu biasa. Tapi silap-silap, dah kritikal. 

Tak semua orang akan dapat simptom yang sama. Selalunya orang yang ada darah tinggi, tak sedar pun dia mengalaminya. Sebab tu darah tinggi ni dikatakan penyakit dalam diam. 




Kalau kita ada tanda-tanda berikut, cepat-cepatlah mendapatkan pemeriksaan untuk mengesahkan samada kita ada darah tinggi atau tidak 

✘ bengkak pada pergelangan dan jari kaki
✘ rasa lenguh di bahagian tengkuk
✘ sakit kepala yang berterusan
✘ terasa seperti hendak pengsan
✘ mudah pening'
✘ pandangan yang kabur
✘ mudah rasa penat & tercungap-cungap
✘ hidung kerap berdarah 


Menurut penyelidikan tahun 2007, penyakit vaskular otak adalah punca tekanan darah tinggi, dan bukannya penyakit vaskular jantung pada jantung seperti yang dipercayai sebelum ini. Protein yang terdapat pada otak didapati bertanggungjawab bagi memerangkap sel darah putih yang kemudiannya menyebabkan keradangan dan menghalang aliran darah, yang mendorong kepada kekurangan bekalan darah ke otak yang kemudian mengawal tekanan darah dalam badan. 

                       
bacaan tekanan darah
Bacaan tekanan darah

Jangan dilupa, darah tinggi ni menyerang tak kira usia. Kadang-kadang tu tak sampai umur 20 pun dah kena darah tinggi. Tak boleh nak fikir mereka yang dah berusia je ada risiko. Yang muda pun tidak terkecuali. 

Jadi, elakkan stress, keletihan yang melampau, pastikan tidur yang cukup & yang penting, jaga pemakanan. Kerana setiap penyakit itu bermula dari perut. Jika ada ahli keluarga atau diri sendiri merasakan berisiko mendapat darah tinggi, bolehlah mendapatkan SET DARAH TINGGI SHAKLEE untuk mengawal tekanan darah dari menjadi semakin teruk. 







Elakkan Tangan Menggelupas Ketika Mencuci Pinggan Mangkuk







Tiap kali nak cuci pinggan mangkuk lepas guna, mesti nak kena pakai sarung tangan getah tuh. Leceh lah pulak. Kalau tak pakai, nanti tangan jadi menggelupas. Silap-silap melecet sebab dah tahap yang teruk. Sebabnya kebanyakan pencuci yang kita guna pencuci yang ada bahan kimia. Tak elok untuk kulit. 


Sebab ini lah Shaklee ada sediakan pencuci pinggan mangkuk yang bebas bahan kimia dan tidak bertoksik. Bukan setakat boleh guna untuk buat cuci pinggan dan periuk, ia juga boleh digunakan untuk mencuci botol susu anak-anak kita. FREE PARABEN. FREE CHEMICAL.  Cuma gunakan 2-3 titik je sebab pekat sangat-sangat.. Memang jimat dan tahan lama. 




Kelebihan Hand Dish Wash Shaklee


Jadi, korang semua masih nak guna sarung tangan getah ke waktu nak cuci pinggan? Ataupun, terus beralih arah ke Hand Dish Wash Shaklee nih? Yang pasti, kulit kita akan sentiasa selamat dan lembut walaupun tanpa sarung tangan getah. 



Kalau memang berniat nak cuba Hand Dish Wash Shaklee, dah boleh ucapkan "selamat tinggal" kepada sarung tangan getah anda itu. 




Pengedar Shaklee Terbaik Di Semenyih dan Putrajaya

Anda masih mencari pengedar Shaklee yang terbaik di sekitar anda? Jangan risau. Bagi mereka yang berdekatan dengan kawasan Semenyih dan sekitarnya, anda boleh mencari saya.

shaklee putrajaya

Saya merupakan pengguna dan pengedar sah Shaklee sejak 2013 dan tinggal di Semenyih. Akan tetapi saya bekerja di Putrajaya. Ini satu kelebihan untuk mereka yang tinggal di Putrajaya bagi mendapatkan khidmat yang terbaik dari saya.

Saya menawarkan perkhidmatan konsultasi terbaik kesihatan & kecantikan dengan pilihan produk Shaklee yang terbaik untuk anda. Selain itu, saya juga akan memberikan khidmat nasihat & panduan cara makan vitamin Shaklee dengan cara yang betul. Setakat ini sudah ramai yang berpuas hati dengan perkhidmatan saya.

Sesiapa yang ingin mendaftar sebagai ahli Shaklee untuk mendapatkan produk dengan harga ahli,  atau pun ingin menjalankan bisnes Shaklee, anda amat dialu-alukan untuk menjadi sebahagian keluarga kami.

Pendaftaran untuk menjadi ahli cuma RM65 (seumur hidup) + RM10(SM)/RM20(SS) (memberkit postage). Anda juga boleh ,membuat pembelian barangan Shaklee yang berjumlah RM680 (200uv) untuk melayakkan anda mendapatkan KEAHLIAN PERCUMA.

Jadi, jika anda perlukan SET KEHAMILAN, SET KURUS, SET SUBUR, SET BERPANTANG, SET MENYUSU, SET KECANTIKAN KULIT atau sebarang jenis vitamin pilihan dan kesukaan anda, bolehlah hubungi saya, Yani Ismail.

Shaklee Independent Distributor
ID No: 911668
Nombor untuk dihubungi : 019-9319790
COD: Semenyih, Kajang, Bangi, Putrajaya, Cyberjaya dan kawasan yang berhampiran.


pengedar shaklee semenyih




Ingatkan Tekanan Darah Je Turun, Tapi Tak Sangka Ada Kesan Sampingan Yang Dahsyat

Penyakit darah tinggi nih memang tak asing lagi dengan masyarakat kita. Yang tua..yang muda, semua berpotensi nak dapat darah tinggi. Lebih-lebih lagi dengan keadaan hidup kita sekarang nih. Semuanya ada tekanan. Semuanya buatkan kita mudah stress. Nak pergi kerja pun stress. Nak mintak cuti dengan bos yang cerewet pun kadang-kadang boleh jadi stress. Layan karenah anak-anak pun, memang asyik mencanak je naik tekanan darah.



Kadang-kadang yang tak pernah ada darah tinggi pun boleh dapat ketika mengandung. Padahal sebelum ni tiada pun tanda-tanda darah tinggi yang dikesan, Camna nak jawab tuh? 

Atas sebab inilah, Shaklee ada sediakan set vitamin khas iaitu Garlic & Omegaguard,  untuk mereka yang berpotensi mendapat penyakit darah tinggi. 


shaklee untuk darah tinggi



Ramai di kalangan kita yang memang berpuas hati dengan keberkesanan 2 jenis vitamin ini. Malah ada yang dah berhenti untuk mengambil ubat-ubatan klinik setelah konsisten dengannya. 


omegaguard untuk darah tinggi
testimoni Omegaguard


vitamin shaklee untuk darah tinggi
testimoni Garlic

Malah, bila amalkan gaya hidup yang sihat di samping mengamalkan supplement yang betul, bukan setakat tekanan darah tinggi yang menurun tetapi kadar kolesterol dalam tubuh juga makin berkurangan. Badan pun makin slim jadinya..Silap-silap, kalau yang lelaki bertambah hensem ....hehehe...




Jadi, jika ada di antara orang-orang di sekeliling kita yang berpotensi mendaoat darah tinggi, syorkanlah kepada mereka 2 jenis vitamin ini. Moga ianya dapat membantu mereka mendapatkan kesihatan yang lebih baik.