Masalah Keluar Angin dari Faraj (Kentut Vagina) Selepas Bersalin


Ramai yang segan sebenarnya nak berkongsi masalah "kentut vagina" nih. Rata-rata kaum perempuan memang akan ada masalah ini terutamanya selepas melahirkan anak. Lebih-lebih lagi jika tidak dijaga tubuh badan dan pemakanan semasa dalam pantang.

angin dari faraj
Vaginal Flatulence atau lebih dikenali "kentut vagina" ataupun faraj terkentut merupakan sebuah keadaan di mana alat kemaluan sulit wanita mengeluarkan udara dan menghasilkan bunyi seperti kentut. Ianya berlaku akibat udara terperangkap di dalam faraj ataupun di celah-celah lapisan labia majora lalu dilepaskan seperti mana kentut dubur berlaku.
Salah satu punca utama kentut vagina adalah otot-otot di sekitar vagina yang semakin lemah & menyebabkan mudahnya angin untuk keluar masuk ketika melakukan sebarang aktiviti. Wanita yang sudah berkahwin semakin lama akan hilang "grip" dan vagina akan menjadi longgar. Ini menyebabkan angin mudah keluar masuk melalui vagina dan mencetuskan kentut vagina.

Yang perlu diketahui, kentut vagina tidak hanya berlaku kepada mereka yang telah berkahwin. Pergerakkan kaki semasa berjalan ataupun ketika beraktiviti lasak sekalipun, ianya mampu memberi peluang untuk udara keluar masuk ke dalam faraj jikalau dinding dan saluran faraj berkenaan tidak begitu kuat.

Jadi untuk mengurangkan kentut vagina ini, rajin-rajinkanlah melakukan senaman kegel atau senaman pelvis dan kurangkan pengambilan minuman berais. Selain itu, ianya bertujuan untuk menguatkan semula otot-otot kemut bagi menutup kemas bukaan faraj.



Untuk yang ingin menjaga kesihatan dalaman di samping menguatkan otot-otot rahim bagi mengelakkan kentut vagina ini, bolehlah mencuba ALFALFA SHAKLEE.











Perlu Atau Tidak Kita Mengambil Supplement ?







" Wahhh, cantiknya kulit awak. Apa yang awak pakai? Awak ada makan apa-apa ke? Teringinlah nak kulit cantik macam awak. Mesti seronok kan? Saya tengok awak pun dah lain. Cergas semacam je. Badan pun makin cantik. Apa rahsia awak ye..?"


Gembira kan kalau ada kawan-kawan kita yang perasan perubahan pada diri kita? Padahal kita tak ke salun kecantikan pun. Petua tradisional pun kalau rajin je buat. Rahsianya, cuma amalkan makan tambahan atau supplement. Dah cukup untuk nampak kita berbeza dari orang lain.

Sebut je pasal supplement. apa yang orang ramai akan nampak adalah makanan yang menjurus kepada diet dan kesihatan. Supplement bukanlah sejenis ubat tetapi ianya merupakan vitamin-vitamin pembina yang amat diperlukan oleh tubuh kita. Bukan setakat untuk berdiet, malah untuk kesihatan tubuh badan.


Supplement berbeza dengan ubat. Ubat dicipta dan terdiri daripada bahan jenis dadah yang sememangnya tidak baik untuk tubuh. Tetapi supplement terdiri dari pati tumbuhan ataupun buah-buahan yang diambil dan dijadikan makanan ataupun minuman yang diambil sebagai tambahan bagi membantu mengekalkan kesihatan tubuh.

Dalam diet harian yang disyorkan oleh pakar diet,  amat penting dalam tubuh kita untuk mendapatkan protein, vitamin & sebagainya melalui pemakanan kita setiap hari. 

piramidmakanan
piramid makanan

Cuba fikir, tidak semua dari kita mampu mengikuti setiap diet yang disyorkan. Bukan semua buah & sayur yang kita makan mengandungi khasiat & vitamin yang cukup. Memang buah-buahan dikatakan mengandungi serat & vitamin yang tinggi, tetapi ia mempunyai nilai makanan yang sedikit kerana ditanam dalam tanah yang kekurangan nutrien. dipetik sebelum masak semulajadi, dirawat menggunakan gas & racun, dan disimpan berhari-hari sebelum kita memakannya. 

Jadi, tubuh kita kekurangan blok-blok pembinaan yang penting bagi makanan berguna yang diperlukan untuk menjamin kepada kesihatan tubuh badan. Tanpa makanan fungsian, tubuh tidak boleh meneruskan prosesnya untuk sembuh sendiri jika diserang penyakit. Ini seakan -akan kandungan metabolisme yang kurang dalam tubuh badan.

Terdapat 3 jenis supplement yang ada di pasaran iaitu supplement sintetik, organik & semulajadi. 



Akan tetapi, supplement yang TERBAIK adalah supplement daripada BAHAN SEMULAJADI.


Berbincanglah terlebih dahulu dengan doktor jika kita

▲berkira-kira untuk menggantikan ubat yang biasa kita ambil dengan satu atau lebih supplement
▲sedang mengambil ubat sebab ada supplement akan bertindak balas dengan ubat
▲sedang sakit kronik tetapi ingin mencuba supplement
▲ sedang rancang untuk pembedahan. Sesetengah supplement boleh meningkatkan risiko pendarahan dan menjejaskan ubat penghilang kesakitan (ubat bius)








Belajar Dulu Tentang Diet Sebelum Berdiet Dengan Cara Yang Salah





Beria-ia nak diet tapi banyak pulak mitos & ceritera pasal menu diet. Mungkin akan "termakan" kata dengan orang-orang sekeliling. Tak salah pun nak diet tapi perlu ada cara yang betul. Diet yang salah boleh memudaratkan kita jugak.







Sebenarnya kan, ramai yang cakap makan telur terlalu banyak boleh tinggikan kolesterol. Tahu tak, kolesterol yang ada dalam sebiji telur boleh divariasikan apabila masuk ke badan. Selain itu, telur juga ada vitamin D, B12, rendah kalori & beberapa nutrisi lain. Jangan takut untuk makan telur tapi biarlah berpada-pada.





Nak cepat kurus punya pasal, pulun makanan rendah lemak bagai tak ingat. Sebenarnya teknik ni salah. Bijirin, yogurt & snek yang sedap lagi banyak kalori. Cuba tukarkan dengan makanan yang rendah kandungan gula.






  
Ada jugak di antara kita yang amalkan makan sehari je sekali sebab konon-kononnya jika makan terlalu banyak dalam sehari, berat badan boleh naik mendadak. Ya, memang betul. Mentang-mentang nak diet, sekali je makan dalam tempoh 24jam. Padahal yang dimakannya tuh lagi tinggi segala lemak & kalori. Lebih baik makan dengan kerap tetapi seimbang dari segi zat & mineralnya. Kalau tak, sia-sia je usaha kita. 





Tak ambil sarapan pagi sebab nak kurus. Tau kah, kalau kita tak ambil sarapan pagi, kita berisiko alami gangguan emosi dan hilang tumpuan ketika bekerja ataupun bagi yang sedang belajar. Sebabnya, gula dalam darah kita makin kurang. Makanan ringan & dalam kuantiti yang kecil tidak sesuai dijadikan hidangan wajib setiap pagi. Kalau kita lapar pada waktu pagi, kita akan berpotensi untuk makan lebih banyak pada waktu tengahari. Jadi, berhasil atau tidak diet kita? 







Ambil diet protein semata-mata untuk hilangkan lemak tepu dari tubuh. Fakta ini tak benar sama sekali. Kalau pola pemakanan tak seimbang, kita akan jadi terlalu kurus ataupun terlalu gemuk.. Akhir sekali, kita yang akan dapat sakit. Jadi kena pastikan tubuh kita cukup nutrisi yang penting. Makan seperti biasa kerana ianya lebih berbaloi. 




Kena minum banyak air kosong kalau nak diet. Setiap 25kg berat tubuh kita bersamaan dengan 1liter air yang kita kena minum. Air sejuk yang berais perlu dielakkan  agar makanan yang masuk ke dalam tubuh mudah larut. Tapi jangan pulak minum air kosong je 24jam. Tubuh kita perlukan gula jugak untuk bekalkan tenaga.






Tak makan nasi boleh turunkan berat badan dengan cepat? Jangan lupa, nasi juga memiliki nutrisi yang penting yang diperlukan oleh badan terutamanya sebagai sumber karbohidrat. Kalau tak makan nasi, tubuh akan jadi tak bertenaga dan akan mengurangkan stimulasi hormon serotonin. Hormon ni penting untuk mengurangkan tekanan. 







Bersenam dengan perut kosong memang akan membakar lemak dengan lebih cepat. Tetapi kita akan menjadi lebih mudah gemuk kerana makan terlalu banyak selepas itu. Selain itu, senaman kita juga kurang menyengat disebabkan kekurangan tenaga. Sanggup bersenam dalam keadaan lapar?





Gemuk bukan disebabkan genetik. Walaupun ahli keluarga kita majoriti bertubuh besar, tidak semestinya kita pun akan mengikut. Dengan disiplin yang kuat & amalan diet yang baik, kita mampu mengubah tanggapan masyarakat bahawa kita mampu mengecilkan saiz badan tatkala ahli keluarga yang lain sedang membesar dengan jayanya. 



Nak kuruskan badan dengan cara yang sihat ? Ikutilah amalan-amalan yang telah diberi. Moga catatan ini dapat membantu insan di luar sana untuk menguruskan badan dengan lebih baik & teratur.





Cara Yang Paling Mudah & Bajet Untuk Buang Toksik & Kuruskan Badan


Pernah dengar tak pasal air detox? Air yang paling popular untuk buang toksin, kempiskan perut & kuruskan badan. Paling jimat & mudah disediakan. 

Detox adalah proses pembersihan tubuh terutamanya usus dalaman daripada segala macam kotoran dan racun yang secara sengaja atau tidak masuk ke tubuh kita. Kalau kotoran & racun dah bertapa lama dalam tubuh, memang mudah nak dapat sakit.




Ada orang susah nak minum air kosong sebab tak rasa apa. Padahal air kosong tuh paling bagus untuk tubuh kita. Tapi penyelesaiannya, cubalah buat air detox nih. Sekurang-kurangnya adalah rasa sikit-sikit walaupun tidak sesedap air manis yang lain. Sihat pun dapat. Kena ingat, setiap 25kg berat badan, kita kena minum 1 liter air. Barulah sistem tubuh berfungsi dengan sempurna. Buat gilir-gilir air detox dengan air kosong.

Air detox nih ialah campuran air putih@air kosong dengan buah-buahan yang dah dipotong. Simpan dalam bekas yang bertutup. Seelok-eloknya bekas kaca dan dibiarkan dalam peti sejuk semalaman. Buat malam sebelum tidur & minum pagi besok sebelum sarapan. Kena amalkan setiap hari kalau nak dapatkan kesan yang sempurna. Tapi untuk mereka yang bekerja, lebih baik buat hujung minggu sahaja atau pun waktu cuti. Faham-faham jelah, kalau dah namanya detox, asyik ke tandas lah jawabnya.


Kita boleh gunakan apa-apa je buah untuk buat air detox ni. Samada guna lemon, limau, timun, oren, nenas, epal, tembikai, halia atau buah-buahan lain yang boleh bantu proses detox. Kalau boleh gunakan buah-buahn yang berlainan warna. Nak rasa lagi sedap & segar, boleh tambah daun pudina.

Psttt.... yang nak kempiskan perut buncit & boroi tuh, boleh guna timun, halia, daun pudina & lemon. 

Antara kelebihan air detox ialah:
  • menurunkan berat badan
  • mengempiskan perut
  • buang toksin dalam badan 
  • mencuci usus yang kotor
  • mencantikkan kulit sebab ada vitamin C
  • mengurangkan masalah selesema & sakit kepala
  • mengurangkan sakit tekak
  • elakkan sembelit


Mudah kan ? Tak perlu berbelanja lebih untuk dapatkan tubuh badan yang sihat. Tapi kalau nak tambah dengan vitamin tambahan pun takde salahnya. 

Selamat mencuba...!!








Rahsia Kulit Yang Cantik Supaya Tidak Nampak Tua Sebelum Usia







Umur baru 20an, tapi dah disangka 30an. Siapa yang tak marah & kecil hati kan? Frust ?

Semua wanita nakkan kulit yang cantik, yang halus, yang gebu. Rela habiskan duit beratus-ratus ringgit semata-mata untuk ke facial. Tu belum termasuk segala macam vitamin dan minuman untuk dapatkan kulit yang diidamkan.Tak kiralah samada yang kahwin ataupun yang masih bujang. Tapi kalau yang dah kahwin, mesti berlebih-lebih lagilah kan?

cucuk atau vitamin ?

Shaklee ada vitamin yang sangat-sangat sesuai untuk mereka yang amat pentingkan penjagaan kulit. Khasnya untuk mereka yang tiada masa singgah ke salun kecantikan untuk dapatkan rawatan muka. Hanya ambil masa tak sampai 5 minit setiap hari untuk dapatkan kulit yang cantik.




4 jens vitamin ni kiranya macam set yang lengkaplah. Kalau taknak satu set, boleh cuba satu-satu jenis. Terpulang kepada individu sebab kulit setiap orang kan berbeza. Ada yang cukup dengan satu vitamin & ada yang memang perlukan lebih dari satu. Tetapi kalau ambil semua sekali, pasti meletops...!!


TESTIMONI VITA E & VITA C














TESTIMONI COLLAGEN POWDER











TESTIMONI ESP









Mesti teruja kan? Mana taknya semua orang dah ambil peluang untuk kelihatan cantik dengan Shaklee. Tapi kita masih teragak-agak & masih mahu berfikir. Jadi, mulakan langkah pertama kita supaya tidak menyesal seandainya kulit kita makin lama makin hilang serinya.











Adakah Kesan VIVIX Berbaloi dengan Harganya ?





Dengar je nama VIVIX, semua melopong bila tau harganya. Ye, memang diakui VIVIX ialah vitamin Shaklee yang paling mahal. Tapi bila dah amalkan & dapat rasa kesannya yang sangat baik itu, harga dah tak jadi satu masalah. Janji masalah kesihatan kita yang agak kronik tu dapat diatasi. 

siapa yang perlukan vivix

Bagi yang kali pertama nak amalkan Vivix, mungkin akan fikir berpuluh-puluh kali. Silap-silap beribu-ribu kali. Ambil masa yang lama untuk buat keputusan sebelum beli. Kadang-kadang mesti terlintas di otak, mahal sangat nih, berbaloi ke? atau... kalau barang baik mesti mahal kan? 

Ramai yang dah amalkan Vivix dapat merasai perubahan ke atas tahap kesihatan mereka. Malahan ada yang siap beli 2 3 botol sebab semakin yakin dengan Vivix. Siapa yang tak seronok kalau mata yang kabur semakin cerah? Isteri mana yang tak gembira bila tetiba si suami dah berenti merokok? Siapa yang tak teruja kalau bacaan diabetes turun ke tahap normal? Siapa yang tak menangis bila tengok mak ayah yang kena strok sebelum ni dah sihat & dah boleh bangun dari katil dengan sendiri? 









Vivix ni minum sehari sekali je. Cuma satu sudu teh & kena konsisten.

Agak-agak hebat tak Vivix ni? Kita hanya berusaha. Yang menyembuhkannya Allah jua. Yang penting kita dah berusaha untuk mendapatkan yang terbaik untuk kesihatan diri kita & ahli keluarga.



Ingin dapatkan VIVIX?

 order sekarang










* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit








Susu Yang Dicari Oleh Wanita Yang Sedang Hamil





Bila dapat tau mengandung, dah ada plan dalam kepala nak dapatkan yang terbaik untuk baby dalam perut. Tak kiralah samada yang kali pertama nak jadi ibu atau yang dah ada anak berderet. Semua mesti nak yang terbaik. Terutamanya susu untuk ibu mengandung. Agak pening juga nak memilih sebab banyak sangat yang ada di pasaran. Pelbagai rasa & perisa.

Susu adalah minuman yang tinggi kandungan protein. Terutamanya susu yang berasaskan soya. Sebab itu ESP Shaklee sangat disyorkan untuk ibu-ibu yang mengandung & ibu yang menyusukan anak. Hampir kesemua vitamin yang diperlukan oleh golongan ini boleh didapati dalam ESP.


ESP Shaklee

Mengapa protein penting untuk ibu hamil ?

Apabila seseorang wanita itu mengandung, dia sebenarnya sedang berkongsi segala-galanya dengan anak di dalam kandungan termasuklah segala vitamin & mineral yang si ibu makan. Kalau kurang protein , akan ada pula risiko yang bakal dihidapi oleh si ibu:
          • risiko keguguran
          • cepat penat
          • gigi mudah tercabut
          • sakit tulang/osteoporosis
          • kurang berat badan

Kalau bayi pulak kurang protein, mungkin akan berlaku kecacatan pada bayi, kerosakan otak, penyakit tulang lemah & tulang-tulang yang lambat terbentuk.




Sebab itulah ibu-ibu yang sedang mengandung disyorkan untuk ambil lebih kurang 70g protein setiap hari. Kalau ambil 3 sudu besar ESP tiap-tiap hari, kita akan dapat 28g protein. Ditambah pulak dengan protein yang ada dalam makanan kita seperti ayam, ikan, daging & produk-produk tenusu yang lain. Jadi tidak mustahil, ibu hamil akan dapat protein yang cukup.

jumlah nutrisi yang diperlukan oleh ibu mengandung & ibu yang menyusukan anak


Selain daripada itu, ESP dijamin dapat sediakan 9 jenis asid amino penting yang tidak dapat dihasilkan oleh tubuh manusia. Ia cuma dapat diperolehi melalui makanan. Adakah kita yakin bahawa apa yang kita makan setiap hari mampu sediakan 9 jenis asid amino ini ? Atas sebab inilah ramai yang mengesyorkan ESP untuk melengkapkan asid amino dalam tubuh kita.









Sebenarnya memang dah ramai yang berpuas hati dengan ESP. Lebih-lebih lagi sebab soya yang digunakan untuk jadikan ESP ni dari jenis yang NON-GMO. NON-GMO ni bermakna BAHAN MAKANAN YANG TIDAK DICAMPURKAN DENGAN SEGALA BAHAN KIMIA YANG BOLEH MEMUDARATKAN KESIHATAN. Yang paling bagus, ESP ni dijaga dalam bentuk NON-GMO sejak mula ditanam dari anak benih sehinggalah membesar.



Jadi pastikan susu soya yang kita minum setiap hari ditanam secara NON-GMO untuk mengekalkan kesihatan dalam jangka masa yang panjang.



Inginkan kebaikan ESP untuk bayi yang sedang membesar dalam rahim anda ?

 order sekarang