Bisnes Yang Mudah Untuk Graduan Yang Sedang Menganggur

Dulu agak kecoh di negara kita tentang lepasan graduan susah nak dapat keje. Tak kiralah kerja kerajaan ataupun swasta. Yelah, zaman skang nih zaman yg mmg mencabar. Keluar universiti atau kolej pun, kerja belum tentu dapat. Kalau setakat menganggur setahun dua selepas keluar U tu, itu perkara biasa. Cikgu pun ada yang menggangur sedangkan org cakap cikgu senang nak dapat kerja. Jadi, nak taknak, kena lah fikir alternatif lain.


Sekarang nih dah nampak ada sesetengah fresh graduate mula meniaga kecik2. Tak kisah lah meniaga apa, janji dapat jugak income.


Paling ramai, berniaga online. Sebab senang dan tak perlukan modal yang besar. Sehinggakan ada yang dah dapat income ribu2 sebulan. Tak perlu kerja pejabat pun. Tapi dah ada pejabat sendiri kat rumah. Best tak?



Salah satu bisnes online yang glamer, Shaklee. Kenapa Shaklee ? Sebab Shaklee satu bisnes yang mudah dan murah. Nak join cuma kena bayar RM69 je untuk seumur hidup. Perlukan modal utk stok? Tak payah. Pelanggan bayar, kita cuma perlu order online. Kena selalu keluar malam? Tak ada pun....Sebab semuanya online. Cuma kita kena rajin, Yelahhhh... nak berjaya dalam apa2 kena rajin. Jual nasi lemak tepi jalan pun kena rajin.



So, dengan keadaan sekarang..kita kena buat sesuatu yang boleh janakan pendapatan kita. Takkan sampai 4 5 tahun sanggup mengganggur? PTPTN sapa nak bayar...?? huhuhuhu.... jdi, buatlah sesuatu. Tak rugi pun.

Kalau ada niat nak berniaga Shaklee tapi tak tau nak buat camna, boleh hubungi saya. Saya akan ajar satu persatu.








No comments:

Post a Comment