Camna Korang Urus Kewangan ?

Alhamdulillah... di umur saya sekarang yang tak berapa nak muda nih, dah ada kerja tetap. Ada rumah sendiri. Ada lahhh simpanan sket2. Ada anak2 dan suami. Ada bisnes sendiri..Shaklee ler, apa lagi...hahahaha...





Semua nih aset tau.. tapi semua nih tak datang bergolek. Kena ada usaha. Tengok org lain dah kumpul harta juta2.. kita nih baru seciput. Takpe lahh..rezeki masing2 kan?

Yang penting, kita kena ada perancangan. Kena pandai mengurus kewangan. Dahulukan kehendak, bukannya keperluan. Sebab ramai yg mendahulukan keperluan lah, ramai yg gagal dalam tadbir urus kewangan. 



Cuma dok fikir2 dalam 20 tahun akan datang, apa akan jadi yer..? Rasa2 nya mcm nak pergi buat Haji awal sket pun ye.. Nak belikan rumah atau tanah sorang satu untuk anak2 pun ada jugak impiannya. At least, biarlah anak2 dah ada aset sendiri walaupun sedikit. Macam2 ada dalam kepala. Harap2 dapat jadi kenyataan lah.

Pepun, bila dpt gaji atau bonus bisnes... reward kan diri dulu. Perlu reward ni tau sebab nak bagi ganjaran atas usaha kerja kita.. kikiki... barulah semangat nak buat kerja berterusan. 












No comments:

Post a Comment